Het elfde gebod: verander de wereld, begin bij jezelf.

Twee weken geleden verkondig ik nog wijd en zijd, op pauselijke wijze, dat ik niet schrijf over actualiteit en politiek. Nieuwe lente, nieuwe zeden?

Yep … vandaag treed ik dat verbod met mijn grote voeten en predik ik van hel en verdoemenis over Tony Blair en de paus. Terwijl Tony niet meteen mijn “zieke pony“-gevoelens doet rijzen, doet de paus wel iets soortgelijks met mijn haren. Te Lourdes op den berge … of zoiets.

Vandaag vond Tony het nodig om wat open deuren in te trappen. Hij ergert zich namelijk aan het pauselijk standpunt over homo’s.

“Jawadde” gaat mijn mond en mijn ogen. “Hallo Tony, hebt u dat helemaal zelf bedacht?”

De paus heeft imbeciele neigingen en vertoont een aantal zware kenmerken van Alzheimer wat betreft het wereldbeeld der seksualiteit.

“I’ve got news for you, Tony”: Ik erger mij namelijk al jaren aan dat standpunt. Ik krijg daar grijs haar van. En paarse uitslag met roze boebbels.

Het bizarre idee dat je nadenkt over wat je gesprekspartner in bed allemaal uitspookt … (ok, ik geef toe, bij heel aantrekkelijke mannen denk ik daar wel eens over na. En droom ik ook wel eens weg. En … euh … back to the point, Bloem!) Gewoon omdat iemand seks heeft met iemand van hetzelfde geslacht, moet ik mij dat even indenken en die persoon als zondig beschouwen? K.o.m.á.á.n. zeg!

Voor mij is dat het enige verschil tussen homo’s en hetero’s … hun bedperikelen. Simpelweg omdat ze dat verschil kennen, gaan mensen anders denken over de persoon naast/bij/tegenover hen? K.o.m.á.á.n. zeg!

Psssttt, Tony … misschien is de nieuwe eerste minister wel zeer kinky in bed? Of houdt hij van verkleedpartijtjes? Of doet hij allerlei sexcetera-ideetjes op? Of …

brrrr, dat wil ik even niet weten! Er zelfs niet over nadenken.

Ik weet niet wat mijn collega’s, buren, familieleden opwindend vinden. Eerlijk gezegd hoef ik dat ook niet echt te weten. Het zal me niet beletten om hen graag te zien. Dus waarom zou dat bij homo’s dan anders zijn?

Met andere woorden: laat ons een kat een kat noemen … De paus kan niet meepraten over seks, want in het beste geval is het hem wél gelukt om van de misdienaars af te blijven. Laat die mens in zijn vet gaarkoken en erger u daar niet aan. Grijs haar … enkel dat levert het op.

Leven en laten leven.

Liefde begint bij jezelf.

Iedereen welkom.

Met de hoed in de hand, kom je door het ganse land. (Ik liet me even gaan bij de laatste, sorry)

Luister maar eens naar Jimmy. Die wist waarover hij sprak.

En bij het herlezen van dit alles, en het gewaarworden van de algemene teneur, weet ik weer waarom ik best niet schrijf over politiek. Geen nuances, grijs haar en paarse uitslag met witte boebbels.

Kom, we gaan een pint pakken. Ik weet een leuk adres. De paus zou het daar ook tof vinden.

7 thoughts on “Het elfde gebod: verander de wereld, begin bij jezelf.

  1. Awel, ik ben het helemaal met je eens.
    Al vertoont de Paus (wat mij betreft) niet enkel tekenen van Alzheimer, wat hij durft verkondigen is soms ronduit misdadig.
    Amen.
    En nu gaan we samen die pint gaan pakken, ik ben al onderweg!

  2. ik heb het ook niet voor de paus, maar hij is slechts het topje van de ijsberg, hij is spijtig genoeg niet alleen….

    gelukkig zijn er ook andere mensen…

    en is er humor

    hihi

zegt u het maar!

