Hoe een lijflied van meer dan 20 jaar geleden nog steeds zo van toepassing kan zijn …

Ooit heb ik het voor mekaar.

Ooit zal ik het weten.

Ooit moet het zover zijn.

Dat er weinig vragen en veel antwoorden zijn.

Dan kunnen mijn wolken mijn habitat zijn. Mét mooie meubeltjes.

Innerlijke weigering om het hoofd te leggen en te zuchten en toe te geven dat ik na meer dan 20 jaar er soms nog even slecht aan toe ben als die puber van toen.

Mijn kop laat zich hangen, mijn stengel blijft sterk en steil. Ik kom er wel. Ooit.

7 thoughts on “

  1. en ik zat diep, was leeg én op, we wonen in ons nieuwe stulpje maar het is zwaar geweest …

    dit nummer is ook voor mij pure nostalgie …

  2. Bijzonder hè hoe sommige liedjes van vroeger nog precies dezelfde gevoelens kunnen oproepen. Alsof er niets veranderd is. Terwijl dat natuurlijk (gelukkig) wel het geval is.

    Was dol op Talk Talk, leuk om weer hier tegen te komen!

  3. @Lies: dat begrijp ik. Dikke knuffel van hieruit.
    @Anamcara: dank je wel … ik word er helemaal warm van. 🙂
    @Stine: oooo, verhuizen kan zooooo zwaar zijn. Ik doe het gewoon nooit meer :). Fijn dat je op je plekje zit.
    @She: zo is het maar net!

  4. Jammer alsook behoorlijk belachelijk dat WMG (Warner Music Group) de meeste officiële videoclips op YouTube blokkeert of zelfs van muziek ontdoet. Ik had dit nummer nog graag eens in originele versie gezien.

zegt u het maar!

