Tsunami

De vloedgolf uit zijn ziel overspoelt me. Werpt me keihard het verleden in.

Mijn hand op zijn schouder, mijn hart in zijn hoofd. Hij praat.

Wringt zijn hoofd in zijn trillende handen.Vecht tegen tranen die genadeloos en niet te weerhouden over zijn wangen rollen. Ontwijkt mijn ogen en verontschuldigt zich. Te veel. Alles is te veel.

Een volwassen man die huilt …

Mijn gedachten dwalen richting Michael. Misschien is het allemaal wel niet waar. Wat over hem gezegd wordt. Maar gisteren zag ik … dat bepaalde zaken ongestraft blijven voor de dader, maar nooit voor het slachtoffer. Die krijgen altijd levenslang.

Ik rilde.

2 thoughts on “Tsunami

zegt u het maar!

