Te vroeg victory

gekraaid … als een kip zonder kop.

Ouwe, gouwe, trouwe lezers herinneren zich een roze blog met af en toe wat gespuwd gif en gal. Een welbepaalde collega die mijn nagels bloedeloos maakte en mij twee jaar bij de osteopaat kostte. Zij besloot andere wegen te bewandelen en de rust keerde weder. Er daalde vrede over mij en alle andere juffen in onze school.

Nu bepaalde deze welbepaalde dat zij terugkwam, meer bepaald vanaf NU. En wel degelijk MIJN klasje overneemt omdat bovengetekende een zware carrière-move gaat maken vanaf januari 2010. Bijgevolg zal ik eventjes juf van het derde leerjaar worden en moet ik mijn langgekoesterde, zielsverwante zesde leerjaar overlaten aan haar die al zolang met haar blauwe oogschaduw ontsnapt lijkt uit de jaren tachtig dat het nu gewoonweg terug mode is geworden.

Ik huilde en tierde, brulde en riep en deed plumpuddinggewijs een depressief manoeuvre. Mijn eerste afspraak bij de osteopaat is terug gemaakt. Vandaag (de derde !!! dag van de vakantie) is er al materiaal voor een sessie van minstens een uur. Minstens.

Geen afspraak maken, gewoonweg binnenvallen en alles overnemen. Niet spreken maar onnozel schaapachtig staan lachen met haar tante Nonnekes-stijl en zuurzaam, duurzaam pruimenmondje.

Er is dus werk aan de winkel. Mijn balans is volledig uit evenwicht en dat kan niet alleen haar schuld zijn.

Ik nam de telefoon. Om al een afspraak te maken. Dit is mijn grens en zoals ik al elders zei: Ik ben Zwitserland niet.

Moeder overste is niet bereikbaar … waarschijnlijk gooide ze haar kap over de haag en houdt ze zich bezig met het jennen van Bloemen met lange tenen.

O jongens, de energie ontsnapt. Ik ben een zeef.
U was even mijn klaagmuur. Het is al weer beter nu. Dank je wel!

6 thoughts on “Te vroeg victory

  1. ‘t Valt ineens op dat het woord ‘afspraak’ nogal veel valt. Dat komt van het werkwoord ‘afspreken’ en daarin zit het woord ‘spreken’ … laat dat nu net niet haar strafste kant zijn.
    @Uw Moeder: wiehaaa … das een gedacht! (Enne vanaf jan 2010 zit ik dichter bij u in de buurt 😉 ))
    @zapnimf: die kans zit er wel degelijk in maar dat zou helemaal stom zijn van mezelf. Dus ik tracht ernaar om dat net NIET te doen 😉

  2. Maar Bloem toch. Ik wens je een heeeeeeeeeel deugddoende vakantie en dan sta je in september zo sterk in je schoenen dat je hierboven kan staan. Hoop ik voor je. Don’t let this take over! Allez, allemaal gemakkelijk gezegd en zo. Ik duim in elk geval!

  3. Een bezoek aan de osteo doet deugd, zeker weten !
    Geniet van je vakantie, je hebt ze dubbel en dik verdiend en vergeet niet : Life is too short !!!

zegt u het maar!

