Zinnenverzameling

Op mijn tiende verzamelde ik stickers, op mijn twaalfde papiertjes van theezakjes. Die reeg ik dan aan elkaar tot ik een lange ‘slang’ van theezakjespapiertjes had. Met mijn neus genoot ik van de lengte van mijn verzameling.
Toen verzamelde ik alle boeken van Yoko Tsuno. Nadien begon ik aan het oeuvre van de Kennemerserie (die u overigens in elke Ikea-zaak kan vinden maar totaal niet kan kopen).

De verzamelpassie verandert behalve wat het ‘zinnen’ betreft.
Een enorme collectie bezit ik, misschien wel één van de grootste ter wereld. (Gun me mijn victorie)
Zinnen waarop ik verliefd ben, die me ‘iets’ doen, die me laten zweven of huilen of denken en vooral altijd voelen.
Het is altijd even thuiskomen wanneer ik ze ontmoet. Op de radio, op blogs, mijn cd’s.
Vandaag was ik weer even weg van deze:

Fingers trace your every outline
Paint a picture with my hands
Back and forth we sway like branches in a storm
Change the weather still together when it ends

Vooral dat back and forth zie ik zo gebeuren. Lijkt me heerlijk in de storm.
In dit nummer zit er trouwens nóg eentje:

Steal some covers, share some skin.

Mensen, hoe schoon toch. Manlief krijgt dan telkens een woordenwaterval over zich. Hoe ik het zie, het ervaar, wat ik erbij voel.
‘t Is dat hij ook een collectie heeft: Bloemzinnetjes. Hij verzamelt ze al een jaar of 12. Niet de grootste maar voor hem wel de mooiste. Mijn woorden.

2 thoughts on “Zinnenverzameling

  1. Pingback: Twisted mind? « Bloem’s blog

  2. Pingback: Alles maakt zin « Bloem’s blog

zegt u het maar!

