Emo


Vanmorgen werd ik wakker
-het smoste-
-de zon in mijn hoofd-
met een droom
een droom
van een man
een lief
dat de kruistocht ondernam

want ik ben Jeruzalem
de Heilige Graal

hij zal
hij gaat
hij wil
mijn Bloem plukken
om te koesteren
te strelen
te aaien

in één seconde
werd me duidelijk
met het gesmos
en de zon in mijn hoofd en handen
I was brought to my senses
door mijn Godfried
mijn Arthur
mijn lief
mijn man

Ik dans
ik huppel
ik degusteer
zon en gesmos

Bloem bloeit
als een Madelief in het groene gras
word ik klein
schattig
hartveroverend

geen lis(t) vandaag
geen statige Iris
wild
hemels rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet

niets van dat al
slechts mijn zinnen
komen tot zinnen
Alles maakt zin.

3 thoughts on “Emo

  1. Pingback: Twisted mind? « Bloem’s blog

zegt u het maar!