My garden of Eden

Wanneer ik haar zie stappen in die gekke roze laarzen, voel ik een zekere doch verre verwantschap. Maffe mensen hebben altijd een speciaal plekje in mijn hart. Zij zijn het. Maf als wat.

De laatste weken duik ik weer in tuinmagazines. Mijn abonnement op Bloemen en Planten verliep drie jaar geleden. Mijn Velt-interesse ook zoiets. Het was een passie die overwoei. Wegens woekerend leven en onkruid in het hart. Maar het blijft me trekken. Zeker nu mijn maatje ook de passie te pakken heeft en er zelfs verder in gaat dan ik ooit gegaan ben. To boldy go enzoverder.

Binnen een paar weken komen ze de tuin aanpakken. Niet zij, hoewel ik het zou willen. En hopelijk ook niet Rosemary and Thyme. (want dan ben ik weduwe of dood voor ik het zelf weet)

We zullen het zelf moeten doen. En dat zal niet simpel zijn. Ondanks dat abonnement, een gamma aan tuingerei, leuke madeliefjeslaarzen en een schoolmoestuin onder mijn proliferatie. (sorry, chic woord, kon het niet laten) Dus verdiep ik me weer. Bibboeken, sites, tijdschriften. Ik ga er voor. De beste tuinarchitect allertijden. That’s me. Not!

Onze tuin is groot en onhandelbaar. Hij vereist een goed inzicht en een klare visie. Hij vraagt om een zachte aanpak en een zorgend oog.

Hier zie ik manlief een blik van herkenning werpen. Hij kan heel goed omgaan met zaken die groot en onhandelbaar zijn. Hij leest bijna moeiteloos hun handleiding. Hij heeft het geduld om ze met zachte dwang in een stramien te gieten.

Weet je, ik laat het aan hem over. Dat hij het doet. Die tuin.

3 thoughts on “My garden of Eden

  1. Pingback: Dood en Amen « Bloem’s blog

zegt u het maar!

