Alles maakt zin

“Some people never say the words ‘I love you’. It’s not their style to be so bold.
Some people never say those words: ‘I love you’ But, like a child, they’re longing to be told.”

Eigenlijk is het van hem, maar ik hou van haar.

Je mag het me alle dagen zeggen. Ik zie je graag. Ik hou van jou. Ik ben zot van jou. Jij bent mijn invulling … Het vult alles in. Die woorden.

Sommigen vinden dat niet cool. Het heeft snel iets van “Ik hou van jou, ik blijf je trouw, met je ogen zo blauw.”
Iets Paul Zever-achtig, iets smartlapperig en zweem-zeem-zoet.

Maar zijn hand op mijn wang en zijn ogen in de mijne doen die Chinese muur rondom mij afbrokkelen en baren woorden die knikkende knieen en fladderende vlinders inhouden.

Neem je tijd en dan word ik Annie en geen Laura. Dan worden mijn woorden recht en goed. Mijn verwarring verdwijnt als een ijsje in de zon en ik zal het juist kunnen verwoorden. Nu geniet ik van even van de woorden van een ander. Die alles zeggen wat ik wil zeggen.


2 thoughts on “Alles maakt zin

  1. Bloem, dit is zo mooi. Misschien ben je op je kwetsbaarst het mooist. Ik moet denken aan de woorden van Edel Maex in één van z’n meditaties. Dat klonk ongeveer zo:
    “Ga nu zitten als een bloem. Buigzaam, sierlijk, kwetsbaar. Maar ook heel erg moedig. Je moet het maar doen, zitten als een bloem op de rand van het pad waar mijn zoontje elke dag voorbij fietst.”

zegt u het maar!

