alles maakt zin

Moonstruck. Verliefd. Swept away. Mijn hielen eraf.

Vrouwelijke singersong-writers kunnen mij meestal nogal krijgen. Verlangend naar ervaringsdeskundigheid beluister en beluister en blijf ik beluisteren. Lichtjes afgunstig, trachtend. Naar mooie woorden en mooie muziek.

Via Tess zag ik deze.

Mijn mond zette zich automatisch in oooooooooooooooooo.

W.A.W., deed hij nadien.

Zucht deed mijn hart. Zo mooi. Waterval. Daar was de waterval. Het deed iets met mijn botten. De ketting gleed vol-automatisch van de deur van mijn hart. Dit wil ik kunnen. Dit, ja, dit!

The sky looks pissed
The wind talks back
My bones are shifting in my skin
And you, my love, are gone

So glide away on soapy heels
And promise not to promise anymore
And if you come around again
Then I will take the chain from off the door



7 thoughts on “alles maakt zin

  1. Haar stem doet me – zij het in de verte en een stuk minder stemvast – wat aan Sinéad O’Connor denken. Blader alvast ook ‘s door haar muziek, want daar zitten pas echte parels tussen!

  2. Bloem,

    Ter inspiratie (na de tafel), wou ik vorige keer al schrijven, maar wist toen niet wie bloemwas’t, dus dacht ik : och, ezels’ oor, de steen en twee maal, weet je wel, …

    AAN W.

    Toen ik nog jong was en mijn dromen baden
    ‘t Geluk niet te beschouwen als een waan
    – Al had zijn hachlijkheid mij reeds verraden –
    Vreesde ik de dood, die mij ter neer kon slaan.

    Mijn leven is voorbij de moed der lenten;
    Het gaf me niets van wat ik er van vroeg
    En eiste in mijn vermetelste momenten
    Dan deze liefde – maar dat is genoeg.

    En hoop ik nu, dat mijn berooide dagen
    zich rekken tot het winterlijk seizoen,
    Het is alleen – ergste der nederlagen –
    omdat ik anders niets voor je kan doen.

    J.C. Bloem

  3. wat een mooie ontdekking… heerlijk wegdromen…
    en ja, wim mertens kan mij ook nog altijd heel diep raken!
    wel erg voor je, met die schoolangst… en dan werk je zelfs op een school, of heb ik dat nu mis?!

zegt u het maar!

