Wenningen…

– Vandaag besteedde ik vijftig minuten en ongeveer 524 seconden aan het bespreken van wat de volgorde van de dagen en de maanden zijn. Ik schreef ze op bord, somde ze op, leerde het truukje om te onthouden hoeveel dagen er in welke maand zitten en liet de leerlingen ze 3 keer opschrijven. Dat was het … voor een heel lesuur wiskunde.

– Ik geef les aan leerlingen die niet weten in welk jaar ze geboren zijn. Er zijn zelfs aanwezigen die niet weten op welke datum ze jarig zijn.

– Hun vinger opsteken om het woord te vragen is moeilijk. Zeer moeilijk.

– Er worden vriendenboekjes op mijn bureau gelegd. Om in te vullen!!!!

– Elke speeltijd hangt er een kind aan mijn knie (ja, met mijn lengte hangen ze aan mijn knieën) dat zijn armen om mijn billen zwiert en zijn neus tegen mijn heupen of lager drukt. Jufknuffelen noemen ze dat.

– Wanneer de school uit is, heb ik alle dagen oudercontact. Mijn eerste vranke antwoord was: “Durft ze me dat zelf niet zeggen?” En op een lieve, zachte toon, hee. Kindjes mogen hun mening tegen mij zeggen. Liefst zelfs zelf!

Klink ik moe? Ja, ik ben dat. Voorlopig heb ik nog steeds liever een klas grillige pubers. Een mens is dat gewoon. Dit mens toch!

One thought on “Wenningen…

zegt u het maar!

