Previous Post

Na een avond van ZiZiCoinCoin (mijn lievelingsdrankje en ja, dat mag van mijn dieet), diepe gesprekken en zware lachbuien, realiseer ik mij dat een mens maar eens zoveel aankan dan hij kan dragen en dat elke last meer zwaar is.

Dat maakt geen zin, die zin. I know!

Mijn lief ‘frindinneke’ is zo’n schat en draagt soms heel wat op haar schouders. Ik wil haar wel  helpen dragen maar het pakket is dikwijls angstaanjagend groot. Wanneer ik dan zie hoe ze zich met charme en kracht worstelt door een leven dat voor mij uitputtend zou zijn, bewonder ik dat. Ze blijft lachen en giechelen. En ik zie haar graag. Bij deze is dat dus gezegd en vereeuwigd op de wall van tinternet.

Terwijl ik vanmorgen vroeg opstond en sakkerde op een zi-zi-gevoel dat me achtervolgde in mijn hoofd en maag, hoorde ik Annie weer. Op zaterdagochtend dans ik de ziel uit mijn lijf in manlief’s studio. Lekker luid die muziek. Heerlijk zweten en meebrullen. Vandaag was het vooral een Enya-gegeven wegens klotsende zizi in maag en hoofd.

De gedachten tolden ook. Heen en weer. Op en neer. Over hoe mensen zorgen weglachen. Wegduwen. En de meest trieste gebeurtenissen met een glimlach vertellen en wegslikken. Toen kwam Annie.

Zo’n vrolijk liedje. Zo’n leuk deuntje. En wat een verdriet.

Dat moet ge kunnen. Ik lijk steeds een open boek. Maar mijn grootste talent is het wegduwen van verdriet.

Maar ach, u weet dat niet. U kent mij zo niet. Want hier laat ik altijd nogal vrij stromen. De BloemBlogVolgers kennen mijn diepste zieleroerselen, mijn getormenteerde gevoelsleven.

Hoe houden jullie dat vol?

*wuif van lachende Bloem*

en kus, kus, kus!

3 thoughts on “Previous Post

zegt u het maar!

