Lap

Daar zit ge dan. Ge verwijt uzelf uw grenzeloze egoisme, uw bodemloos verlangen dat er voor zorgde dat de wereld nogmaals een kopie van uzelve op zijn dak krijgt. Ge kijkt uw gesprekspartner in de ogen en hoort jaren-oude argumenten passeren. Problemen die worden geschetst in waarschijnlijkheid waarvan gij weet wat ze betekenen in realiteit.
Mogen overgevoelige adhd-ers zichzelf wel op de wereld werpen? Want voor de wereld is dat niet simpel, maar voor henzelf nog minder.
Indien het alleen om mij ging, ik kan al slikken en incasseren. Met wat hulpmiddelen blijf ik overeind.
Maar hij … die me het liefst is …

Verdomme, soms wou ik dat ik geen juf was met een glazen bol vol ervaring. Soms ben ik ook gewoon een angstige ouder die in paniek schiet. Vandaag dus.
Verdomme, verdomme, verdomme …

3 thoughts on “Lap

  1. Oooh, Bloemeke toch. De beste ouder voor een adhd-ertje is misschien wel een ouder die een goed voorbeeld geeft van hoe je toch geweldig en fantastisch en gelukkig kunt zijn met adhd. Ik schrijf zelfs niet ondanks! En wil dat nu net samenvallen met goed voor jezelf zorgen en je hebt een heel mooi doel in je leven. En dat worstelen hoort erbij zoals golven op de zee. Jij kan hem als de beste leren dobberen en zwemmen. Vertrouw op zijn drijfkracht – dan doet hij dat ook.

zegt u het maar!

