Midlifecrisis op aanvraag

Iemand die me nog maar enkele weken kent, constateerde: “Jij hebt daar wel veel last van, hee? Ouder worden?”
Mijn opgetrokken wenkbrauwen vraagtekenden maar riepen meteen uit: “Ja, eigenlijk wel.”
Nadat Mick me enkele maanden geleden Saskia cadeau gaf en de herkenning huizenhoog boven mij uittorende, was het duidelijk.

Ik ga naar de veertig.

Manlief berispt me dagelijks. Ik ben effectief nog maar 3 maanden 39 jaar oud, dat veertig laat dus welgeteld nog 9 maanden op zich wachten.

Hij heeft gelijk maar weet niet dat ik sedert een paar weken zwanger ben van een midlifecrisis. Gratis en voor niks zal ze op zijn hoofd neerdwarrelen op 24 juni 2010. Wat zeg ik? Dwarrelen? Niks daarvan … een stortbad, een zondvloed, een tsunami, een orkaan … dat zal het worden.

Pas op voor Bloem!

Vandaag vroegen ze me of ik model wilde zijn in een kappersshow. Omdat de meeste kapselboeken afgestemd zijn op jongeren. En omdat ietwat rijpere dames niet snel naar een hip kapsel neigen. En ik dus wel.

Daar zat ik weer … met mijn Ozark Henry kapsel.

Een hippe, rijpere dame … die steeds geïntimideerd is door dat jonge grut daar. Twintigers mét gestylde nagels en coupes…

Midlife … here I come!

2 thoughts on “Midlifecrisis op aanvraag

  1. Hoi Bloem,

    mensen die destijds hevig puberden ondergaan naar mijn mening ook een hevige midlife …was bij mij althans het geval…denk dat dit wel eens een prima blog-onderwerp zou kunnen worden…

zegt u het maar!

