Wij zijn de mannen die de gas doen brannen

Aan uw bezetting kan ik afleiden of het manueel of gespoten is. Een open stootvoeg staat in mijn vocabulaire. Voegen ken ik als de beste en ik raad iedereen een Reynaers profiel aan …

Vrienden (en dan vooral mannen) schrikken van het vakjargon waarover ik beschik wat “den bouw” betreft. One of the guys … that’s me, wanneer we in een naar beton ruikende kille koude stenen blok staan. Rillend en stoom ademend. Stiekem genietend van de geur die bijna in mijn mond sluipt als kaviaar en kreeft mét champagne. Genot dus.

Het is een jeugdsentiment dat me regelmatig inhaalt. Met papa en mama op zondag rondtoeren. Kijken naar elke woning die papa had gezet of waaraan hij werkte gedurende die week. Daarna picknicken in een bos of een speeltuin. Heerlijk.

Terwijl we zelf momenteel met een verbouwing van jewelste worstelen, besef ik hoe langer hoe meer dat ik mijn mannen best wat minder creatief had gekozen. Nu beschik ik spijtig genoeg niet over een harem waarbij het meervoud van man dus ook wat overdreven is. Maar ik benadruk hierbij de nood aan een handige harry mét veel tijd en misschien ook wel veel geld. Manlief heeft een iets Vlaamsergetinte naam en is heus wel handig maar niet in het bezit van veel tijd.

Met andere woorden … we wachten al twee jaar op een wonder. Een mirakel dat onze zolder zal afwerken en ervoor zal zorgen dat rondslingerende rommel een plaats tot in de eeuwigheid krijgt. Rond deze tijd vinden er misschien wel wat wonderbaarlijke zaken plaats maar niet in mijn directe omgeving dus.

Zullen we even met z’n allen een schietgebedje plaatsen? Want ik blijf geloven. In iets dat wereld nog niet uit is.

5 thoughts on “Wij zijn de mannen die de gas doen brannen

  1. wij zitten met hetzelfde probleem. Nee, nog erger eigenlijk : onze handige Harry gaat voor zijn broodwinning elders de huizen inrichten en heeft geen tijd over voor dat van ons . Maar laat dat u niet tegenhouden 😉 een zolderafwerking meer of minder neemt hij er wel bij – Zandhoven it is.

  2. een tip : als het niet al te moeilijk is, begin er dan zelf aan. Manlief zal dan plots wél tijd hebben. Zo ging het bij ons, en ik mag dat zeggen, want ik ben de man in huis.

zegt u het maar!

