ZonSeveria

Na maanden aanmodderen en klungelen kan ik vandaag weer zeggen dat het een goede dag was. Een dag waarin ik het gevoel had dat ik rond de wereld draaide en de wereld niet rond mij.

Werken helpt. Goed werken is het beste medicijn tegen hartzeer en verdriet.

Schrijven. Wat doe ik het graag. Het is heerlijk om samen te zitten en te praten over verhaallijnen, scenario’s, personages, situaties, plotwendingen en nog meer van dat schoons. Vrouwentongen die ratelen zijn het meest productief met een chocoladekoek en een tasje thee. Laat ze maar rollen, die tongen. Laat ze maar klateren, kwebbelen. De ideetjes sprongen Wickie De Vicking-gewijs door de kamer. Plots merkte ik dat ik lachte. Oprecht. Echt. Wat was dat lang geleden.

Hoewel elke lach tegenwoordig gepaard gaat met een traan, genoot ik ervan. De hand van mijn collega op mijn arm. Haar bemoedigende glimlach die me liet merken dat ik goed bezig was. Ja … ik schrijf graag.

Goed is een ander woord. Of dat bij me past weet ik niet. Maar wel bij mijn dag. Dat is fijn. Dat voelt goed.

Goed, dus.

2 thoughts on “ZonSeveria

zegt u het maar!

