Net wanneer ge denkt dat ge niet meer gaat zagen…

Het was een vast voornemen.

Om dit blog hier geen verzamelplaats van brandhout voor tien winters te laten worden.Om weer wat luchtigheid en mousse te verspreiden in blogsaland.

Maar u zal nog even mijn muur zijn. Niet dat ik nog veel gelezen word. De gloriedagen van “Tantieriskomtindegazet” zijn voorbij. Waar ik eigenhandig voor zorgde door jaren met mijn geheimen te leven en langzamerhand te veranderen in een verzuurde, verbitterde en moeilijk pratende veel zagende … afijn … u grijpt mijn drift?

Net nu ik gedurende veertien dagen wat beter adem, de sfeer tussen de roommates hier ietwat optimaler wordt. Net nu …

tranen stokken. Ze zijn allemaal op. De afgelopen vier maanden stroomden ze welig. Deze druppel valt op een hete plaat. Er stroomt niks meer over.

Mijn job lijdt onder mijn ….

Ik doe het niet goed. Zeggen ze. Ze hebben gelijk. Kent ge dat? Wat klungelen, wat rommelen en hopen dat niemand het doorheeft.

Ondertussen uw leven op zijn kop zetten en wat blijven klungelen en rommelen en hopen. Mottig worden wanneer er toch iemand is die iets doorheeft en u huilend vertelt dat hij het niet meer ziet zitten om nog samen te werken met u. Mond Vol. Woordeloos met tanden. Weten dat het er aan komt. Toch schrikken. Nijdig door het huis lopen. Uw kind afsnauwen dat HIJ MOET MAKEN DAT HIJ IN BED LIGT. Rondkijken en merken dat er niemand is tegen wie ge kunt aanleunen of kunt mekkeren over hoe erg het allemaal wel is voor u.

Zak.

As.

Bloem.

Dood.

Pffff…….

(wie pakt er mijn cirkelzaag af? Het moet hier maar eens gedaan zijn met dat gezeur!)

5 thoughts on “Net wanneer ge denkt dat ge niet meer gaat zagen…

  1. Je wordt nog gelezen en hier wordt ook meegeleefd…

    Ook hier alle begrip voor de cirkelzaag, zoals je ze noemt. Persoonlijk vind ik dat niet zagen, maar het hart luchten…

    Take care!

  2. Zita heeft gelijk… Het gaat hier niet om zagen, maar om het hart te luchten, wat énorm belangrijk is. En als dat even niet kan in het echte leven, waarom niet op je blog waar je nog steeds gelezen wordt, waar mensen nog met je meeleven en je zelfs willen bijstaan met goede raad?
    Om toch van je cirkelzaag vanaf te geraken raad ik aan dat je met de kleine dingen begint: bekijk alles dag voor dag, kijk rond je, wat vind je mooi? waar geniet je van? De geur van het gras dat ergens juist afgedaan is, het gefluit van een vogeltje, … Zoek de pracht en vrolijkheid in jouw wereld! Succes!

zegt u het maar!

