Goddelijke creatie

10 jaar, 10 maanden, 10 weken, 10 dagen ….

Ik proef het even in mijn mond. Nope …. klinkt niet goddelijk, allesomvattend en vooral oplossingsgericht als 7 jaar, 7 maanden, 7 weken en 7 dagen.

Het zal mijn katholieke achtergrond zijn die dat laatste net iets meer, net iets beter laat klinken.

De tien is een limiet die ik me gesteld heb. Na 10 jaar krijgt mijn leven altijd een bocht van 180 graden. Na 10 maanden is een schooljaar voorbij en kan ik beslissen of deze klas mijn lievelingsgroep allertijden wordt of niet. Na 10 weken kan je rustig beginnen ademen wanneer je zwanger bent. (ik toch) en na 10 dagen ….?

Over tien dagen word ik veertig. Het lijkt wel alsof ik mezelf de tijd geef om tegen dan mijn wereld te herschapen.

Als God het kon in 7 dagen, dan moet ik het toch kunnen in 10?

2 thoughts on “Goddelijke creatie

  1. Advies: wacht met dat herscheppen tot je 40 bent; dan doe je het uit de losse pols, even tussendoor. Toen ik veertig werd, was ik pas gescheiden, lag de wereld aan mijn voeten en kon ik alles aan. Ik wens jou minstens hetzelfde!

zegt u het maar!

