Vier(nie)tig

Mijn omgeving valt op zijn ‘gat’, hun kin ligt daarbij in de buurt.

“Iris is jarig en geeft GEEN feestje.”

Ja, u leest dat goed. Het grootste fuifbeest, nummer en varken allertijden kruipt in haar bed op haar verjaardag en stuurt een schietgebedje richting weergoden. Donder en bliksem, regen en hagel …

Weer-spiegel. Wat ik voel.

Dit jaar is er niet te veel te vieren in dit huishouden. De laatste weken komt het wat op zijn plooien, dat huishouden. Maar we hebben dan ook serieus huisgehouden. Vwalla …

Nooit gedacht een statistiek te vertegenwoordigen of doorsnee te zijn … edoch, ik vrees dat een midlifecrisis vat heeft op mijn gaan en gangen. Iedereen herkent van kilometers afstand mijn bulderende ik-verstop-mij-voor-u- lach. Het is van mij, blijf eraf. Net zoals dat handje dat ik in de jaren 80 met moed en volharding op mijn parkajas droeg. Ik maak een statement. Het statement van ‘het leven is sjit maar ik blijf er wel mee lachen’.

En nu kruip ik dus in mijn bed. Tot en met vrijdag. Dan kan ik officieel zeggen dat ik ‘gisteren 39 plus 1’ werd.

Amen.

4 thoughts on “Vier(nie)tig

  1. Hey Bloempje,
    Waarom zo negatief ? Een nicht van mijn vrouwtje is enkele maanden geleden ook veertig geworden en had daar ook wel een probleem mee. Weet je hoe zij dit oploste: veertig dagen voor haar verjaardag heeft ze een knalfuif geven met de afspraak dat niemand haar op de dag zelve ook maar enige wens of medeleven zou sturen. Is voor jou uiteraard geen oplossing meer. Bedenk echter dat er een spreuk is: het leven begint bij veertig! Je moet dat begin wel zelf oppakken hé.
    Groetjes van Meneer

zegt u het maar!

