Het is goed om niet alles te onthouden. Sommige zaken kun je beter vergeten.

Ze kwam op bezoek. Mijn maatje. Mateke.

Niets zo leuk als een verjaarsgeschenk twee weken nadat je jarig was.

Een rond doosje van handgeschept en in de zon gedroogd papier. Gemaakt van de moerbeiboom. Een oude, taaie kasteelboom met de lekkerste bessen die er zijn. Enige transfer drong zich op. Ik werd oud, ben taai, kan zoet en lekker zijn. En sedert een aantal maanden krijg ik de titel ‘prinses op de erwt’. Wat verwend, lichtgevoelig, rusteloos …

Het doos bevatte kleine opgerolde papiertjes. Mijn telneiging werd onderdrukt. Ik nam het pincet in handen en trok er heel voorzichtig eentje uit. “Wees positief” stond er.

Na een watergesprek met de nodige be- en aanmoediging van haar kant was dat een prima raad. We kregen de slappe lach en ik gaf mijn belofte: elke keer bij tegenslag of verdriet zou ik een kaartje trekken.

Wat bemoedigende woorden zijn nooit weg. Ik ben er weg van. Het doosje vol wijsheid.

4 thoughts on “

  1. Kop op, ik ben niet direct de juiste om iets te zeggen, maar het leven zit vol positiviteit. Kijken naar al hetgeen je hebt en niet naar hetgeen niet lukt en je zou willen

  2. .
    Haaaaaaaaaaaaaaaa mooie doosjes zijn dat.
    Er is een programma op de Nederlandse Radio vroeg in het weekend en daarin mag de geÏnterviewde aan het eind met een pincet een rolletje pakken.
    Zo leuk en passend vaak 🙂

    Fijn cadeau en
    heel veel plezier ervan!

zegt u het maar!

