“Voor de toekomst die je krijgt, heb je al betaald.”

Mijn doosje vol wijsheid vertelt me vandaag dat ik waarschijnlijk een rottoekomst krijg. Mogelijkerwijs ook niet. Wanneer ik de eerste veertig jaren van mijn leven bekijk, vind ik dat de volgende iets makkelijker mogen worden. Ik heb al betaald voor de ellende.

Het doosje klinkt bitter.Ik ook. Gelaten. Toch ook wat profetisch en vermanend.

Kort door de bocht met hevige gedachtensprong en geĂ¯nteresseerde vraag: Wat ben jij? Een ‘de fles is halfvol’ of ‘de fles is halfleeg’-type?

Hoewel ik er een bloedhekel aan heb in mijn omgeving, ben ik zelf eerder het laatste type. Dus misschien ook wel een beetje hypocriet? Ik?

Volgens mijn omgeving wel.

Maar dat is dan weer een halflege opmerking.

En jij? Wat ben jij?

2 thoughts on “

  1. Hoi Bloem,
    ik ben waarschijnlijk een simpele ziel, daarom ben ik het type zonnekind die overal het goede van inziet… dus voor mij is de fles steeds vol, ook al staat er maar een bodempje niet meer in…
    Al gaat het archieslecht, ‘t kan alleen maar beteren denk ik dan.

zegt u het maar!

