De waarheid komt uit een kindermond

“Mama! Wat is dat met uw benen?”

Zoonlief hangt. Ik ben zijn hangplek. Hoofd in mijn hals, lijf tegen mijn buik en borsten, armen om de mijne. Af en toe kus ik zijn schouder, zijn hoofd, zijn hals. Zijn voeten wrijven langs mijn benen.

Hij herhaalt zijn vraag.

Ik bloos een beetje en zeg: “Dat zijn haartjes, jongen.”

Hij gaat rechtzitten en kijkt me aan alsof ik The Bearded Lady ben: “Heb jij haartjes op je benen, mama? Dat prikt, dat doet pijn.”

Ik trek hem tegen me aan en zucht.

Nu weet ik zeker dat ik mezelf verwaarloos. Dju toch!

4 thoughts on “De waarheid komt uit een kindermond

  1. Ik heb een 3wekelijkse afspraak bij de wax-madam. Ik heb al veel minder haartjes, maar als ik met mijn vriendinnen afspreek net voordat ik naar mijn wax madam ga, zeggen ze me “durf jij zo op straat te komen” 🙂 Mijn vriendin begint soms spontaan mijn oksels te plukken. Voor de goede zaak heet ze dat dan.

  2. Pingback: Bloem’s blog

  3. vergeten & vergevenNu is het allemaal weer goed
    Ik wil geen ruzie meer voorgoed
    Het deed me pijn,
    om zonder jou te zijn
    Ik wil dit niet meer
    nee zeker niet nog een keer
    Ik ben fout geweest
    Ik hoop dat je dit leest
    Soms zijn we het niet eens
    Dan gebeurt de ruzie opeens
    Soms snappen we elkaar niet echt
    maar weet ik ben wel een vriendin die voor je vecht!
    Je hebt een speciaal plekje in me hart,
    een speciaal plekje apart!

zegt u het maar!

