Doosje vol wijsheid

Het is pas voorbij als het voorbij is.

Kan je meerdere mensen graag zien? Een vraag die ik de laatste tijd stel en gesteld krijg.

Natuurlijk, zegt iedereen.

Ik weet het niet meer.

Er is een groot gemis. Afscheid nemen zonder afscheid te nemen. Dat doet zeer.

Voelen alsof iemand dood is terwijl je goed weet dat hij/zij levend en wel rondloopt, praat, huilt en hopelijk af en toe ook weer lacht.

Het gaat nooit voorbij met en bij mij. Iemandzijdank voor mijn grote hart, daar kan veel volk in. Nooit smijt ik er iemand uit, al verhuist iedereen bij tijd en wijle. Sommige mensen zitten in de diepe krochten verborgen, gedwongen of vrijwillig, daar ben ik nooit zeker van. De meesten sudderen altijd aan de oppervlakte.

Vandaag schoot weer een krocht-vriendschap mijn strot in. (wat een woord!)

Ik mis het. De woorden, de glimlach, het feilloos weten. Ik mis het. Erg.

Dju toch, dit wordt echt een depriblog ….

4 thoughts on “Doosje vol wijsheid

  1. mezelf weg trekkend van mijn huidig gevoel kwam ik via google hier terecht. wou je gewoon bedanken voor de glimlach die je teweegbracht bij het lezen van een paar topics , zoals mannen. wat je verwoord is zowel bij mannen als vrouwen zo. maak je geen zorgen depri over te komen , daar heb ik eigen blog voor πŸ˜‰

    grote wijsheid die ik onlangs van onbekende auteur tegenkwam wil ik graag met je delen:

    β€˜Als ik blijf kijken zoals ik altijd heb gekeken, blijf ik denken zoals ik altijd dacht. Als ik blijf denken wat ik altijd heb gedacht, blijf ik geloven wat ik altijd heb geloofd. Als ik blijf geloven wat ik altijd heb geloofd, blijf ik doen wat ik altijd heb gedaan. Als ik blijf doen wat ik altijd heb gedaan, blijft mij overkomen wat mij altijd overkomt.’

    ( let niet op mijn taalfouten , is momenteel het minste van mijn zorgen)

zegt u het maar!

