Ne ware

“Eerlijk duurt het langst”

Mijn doosje vol wijsheid wants to kick my ass.

Een waarheid als een koe hoewel ik er toch een bloemtwist aan wil geven: Eerlijk doet het zeerst.

Hoe zeg je tegen iemand dat het over is? Zeg je dat eerlijk of omfloers je het een beetje? Verpakt in een Colruytvrachtwagen wattekes?

Terwijl ik al moeite heb om eerlijk tegen iemand te zeggen dat haar kleed heel lelijk is, dat ze met haar kapsel net een kale kip lijkt, dat zijn nieuwe job hem een dikke nek bezorgt, dat haar adem stinkt, dat er a.l.t.i.j.d. mayonaise aan haar mond hangt terwijls ze een smoske eet, dat hij veel te veel moeilijke woorden in een zin gebruikt en daardoor lijkt interessant te willen lijken …

Ik heb moeite met eerlijk. Nah. Nu heb ik het eerlijk opgeschreven. (H)eerlijk, toch????

2 thoughts on “Ne ware

zegt u het maar!

