Psychologischen zever?

“Wie ben je?” “Wat zijn je goede eigenschappen?”

Na die eerste vraag komt er automatisch (op Jambers-toontje) “Wat drijft je?” naar boven borrelen. Net op tijd slik ik het in en plooi ik mijn gezicht terug op orde.

Humor is soms mijn vijand. Alles belachelijk maken of in het ironische trekken is geen optie. Soms moet een mens braaf antwoorden op de diepzinnige vragen die worden gesteld zonder lachen of ridiculiseren.

Humor is een schild. Een fort dat ik bouwde. Als je onnozel doet of grapjes maakt, kijken de meesten niet verder. Want iemand die lacht is gelukkig. Per definitie.

Ik kan u ervaringsdeskundiggewijs verzekeren dat het bulshitt is. Onzin. Maar ach, u weet dat …. u ben het slachtoffer van mijn ernst geweest. Al zeer vaak. Terwijl mijn omgeving nu al maanden gilt: “Maar Gij Hebt NIKS Gezegd!” had ik hen evengoed evenwel en evenzeer naar u allen kunnen verwijzen. Zo van: Vraag het hen, mijn klaagmuur, mijn wall of shame. Al die mensen die al maaaaaaaaaaaaaaaanden en sommigen zelfs al jaaaaaaaaaaaaaren mijn gezever aanhoren!

Had u het gedacht? Dat ik dus NIKS gezegd heb?

Nope. Geef het maar toe. Zeg het maar. Luidop liefst.

IK. WIST.DAT.BLOEM.NIET.GOED.BEZIG.WAS.

Dank u voor uw bijdrage. Ze wordt zeer gewaardeerd.

One thought on “Psychologischen zever?

zegt u het maar!

