Hand in eigen boezem …

De schandpaal draagt mijn dna-sporen sedert een heleboel jaren. Anderen of ikzelf hangen Bloem er regelmatig aan. (Wat ik plots een onnozel zinnetje vind omdat ik facebookachtig over mezelf in derde persoon praat, maar ik laat het toch staan omdat het wel zegt wat ik bedoel. Afijn …)

Vandaag kwam Maroon 5 voorbijgefladderd in mijn Youtubelijstje. De tekst sloeg me in het gezicht. Het lijkt voor mij geschreven te zijn.

En misschien moet ik nu maar zwijgen en u laten lezen.

Ik deed dingen fout. Ze voelden wel juist op dat moment. Maar ik durf het u niet te vertellen. Want ik krabbel nog elke dag terug vanonder de strontstroom die automatisch met schandpalen komt. Mea Culpa, mea culpa …

2 thoughts on “Hand in eigen boezem …

  1. 1. we doen de dingen die we doen zoals we op dat moment denken dat het beste is – en hoe kan het anders? Achteraf is’t allemaal gemakkelijk om uzelf iets te verwijten.
    2. elk moment is het begin van de rest van uw leven. ge kunt dus op elk moment opnieuw beginnen.
    3. lief zijn voor uw eigen!
    4. lief zijn voor uw eigen!
    5. lief zijn voor uw eigen!

    101. de ander doet de dingen ook maar zoals hij/zij denkt het te moeten doen – dit is naïef misschien, maar vaak – niet altijd! – komt het erop neer. Achteraf is het gemakkelijk om mekaar vanalles te verwijten.
    102. elk moment is het begin van de rest van ons leven. Ge kunt in principe elk moment opnieuw beginnen – daar zijn grenzen aan, da’s waar!
    103. lief zijn voor mekaar = lief zijn voor uw eigen
    104. lief zijn voor uw eigen = lief zijn voor mekaar
    … en tot we als een oud manneke en een oud vrouwke met een week tussen komen te gaan. Allez. Dat hoop ik toch …

zegt u het maar!

