Het groeit dus niet op mijn rug …

16 euro: Filmtickets mét korting

10,5 euro: buikpijnsnoep in een plastieken zakje

11,5 euro: Quick met Magic Box en hoofdpijn van gillende kinderen

Reken maar uit.

Indien ik een verpleegkundige was, zou dit 1/47ste van mijn maandloon zijn. Moest ik loontrekkende loodgieter zijn zou dat 1/19 van mijn maandelijks inkomen wegkapen.

Dat is 1 namiddag. 1 namiddag in het leven van een kind. Een kind dat jarenlang in ongekende financiele zorgen opgroeide en het dus ontzettend gewoon vindt dat hij naar de film mag met snoep en een mensenrechtenschendende hamburgerketen achteraf.

Dan kochten we dus nog geen nieuwe schoenen (die ik verdorie in de solden had moeten kopen, dju toch, dubbel dju) en geen nieuwe boekentas (die hij absoluut niet krijgt) en laat ons vooral zwijgen over Delhaizekaartjes, Wii-toestellen en Pokemonmonsters of zoiets.

Het leven is duur. Dat wisten we al. Maar wat tot nu toe zo vanzelfsprekend was, breekt nu mijn portemonnee leeg.

My kingdom for a horse … euh lots of money. Nu!

zegt u het maar!

