Afscheid

Vandaag was er veel afscheid.

Afscheid van mijn lieve collega’s.

Afscheid van mijn heerlijke job die ik danig verkl…. heb.

Afscheid van mijn vakantie.

Afscheid van de zekerheid dat ouders onsterfelijk zijn en altijd gezond blijven.

Het dak van de hemel is op mijn hoofd gevallen. En de ruine blijft instorten.

Net wanneer ik een waterig zonnetje achter de wolken zie, komt er weer een onweer. Wederom.

Hoeveel kan een mens dragen?

Het lijkt summier klein en nietig nu. Al mijn geklaag van de afgelopen maanden. Het is niets, niets in vergelijking met het nieuws van deze dag.

Het grote K-woord is nu ook in mijn leven gekomen.

Ik weet niet wat ik er mee moet.

Was ik profetisch? Ik hoop het niet want dan zwijg ik vanaf nu.

14 thoughts on “Afscheid

  1. bloem…..

    naarmate je ouder wordt komen er meer van dit soort dingen bij,
    dat heeft niks met profetie te maken,

    waar je niet dood van gaat, maakt je sterker,
    en bloem,
    ik ben béresterk,
    dat punt waar jij nu staat, daar ben ik ook geweest..

    * dikke knuffel*

  2. Lief Bloemeke,
    We zitten duidelijk allebei in de frommels nu. Bij jou is het meer dan één groot verdriet, bij mij zijn het de gevolgen daarvan.
    Zullen we samen vechten en weer boven komen?
    Dikke kus!

  3. Bloemeke toch! Neem maar goed je tijd voor dit allemaal! Het is gewoon heel heftig, dus je mag hier ook echt wel even van onder de voet zijn. Zoek steun en hulp waar je kan. Goeie moed!

zegt u het maar!

