Ik glimlach. Terwijl de tranen in mijn gekwetste en verbrande lippen lopen. Wat hou ik van hem. Jaren schreeuwde ik het van de daken. De laatste tijd zweeg ik over dat gevoel dat diep, heel diep van binnen in mijn ziel zit en dat ik met de beste operatie van de wereld er niet meer uitkrijg.

Altijd zal ik van hem houden. Tot het einde van mijn dagen.

‘t Is dat onze dagen geteld lijken… en dat het zo zeer doet. Zo hartverscheurend pijn doet. Het vreet me op van binnen, het maakt me kwetsbaar en klein.

Het lijkt zelfkwelling maar ik luister nu even. Naar dit lied dat van ons is. Het doet dwarrelen en fladderen, vanonder alle puin.

Wat hou ik van hem. Voor altijd en nooit meer.

Wil iemand me even vasthouden vannacht?

4 thoughts on “

  1. Ik kan er bijna niet tegen om dit te lezen omdat ik net hetzelfde voel en denk, maar het niet opschrijf. Het is niet nodig, jij doet het al. Ik kan een permanente link richting deze blog zetten. We zijn met twee.

    • O Elke … en het vreet u op, verscheurt u en stopt alle functies die ge nodig hebt om te overleven.
      Ik kan niet anders dan het opschrijven … hoewel men het mij verwijt en/of er geen begrip voor heeft. Maar ik schreeuw en blijf schreeuwen omdat ik voor mezelf vrees zo gauw ik zwijg.
      Sterkte, elke, veel sterkte. Virtuele knuffels!

      • ik verwijt je niks en begrijp het volledig, maar opschrijven gaat bij mij niet. Ik ben een feel-good-schrijver (nuja, schrijver…) denk ik.

        Veel courage en als er iets is: mijn mailadres staat op mijn blog. Als dat kan helpen.

  2. Jouw woorden beschouwde ik helemaal niet als verwijt … het is mijn omgeving die er op reageert en het soms tegen me gebruikt. Afgrijselijk vind ik dat.
    Ik ben ook lang een feelgoed’schrijver’ geweest maar het zit al zo lang fout dat ik het niet meer kan tegenhouden nu.
    Soms zou ik willen dat ik het kon. Ik schaam me af en toe voor wat ik hier schrijf. Maar ja ..
    ik schrijf nu eenmaal zoveel en zoveel … kan het dus niet tegenhouden.
    Dank je wel voor je aangeboden steun ….
    Alles helpt …
    x

zegt u het maar!

