Onzin

Terwijl ik voor de -tigste keer een Solitairespelletje doe op facebook, valt mijn frank. Of is dat euro tegenwoordig?

‘We’ werken aan het zwaar snoeien en uitroeien van diepgewortelde nonsens bij Bloem. We gaan het te lijf met zwaar geschut en onkruidverdelger. Analyse, psycho-analyse, weesblijmetjezelf-onzin.

Hopeloos. Het is hopeloos. Als kind had ik het al.
De Schoppenboer MOEST onder de Hartenvrouw liggen bij Solitaire. Anders was ik ‘ambetant’, verveeld, lichtjes geirriteerd en op zijn minst ontgoocheld. Toen al geloofde ik in ‘meant to be’. De juiste man bij de juiste vrouw. Indien het niet zo uitkwam, verloor ik nog liever het spel dan dat ik de Klaverenboer bij de Vrouw van het Hart legde.

Nog steeds zit ik met het schoppen-hartencomplex. Al zegt de hele wereld dat het niet kan, niet gemaakt is om te zijn, … Bloem bijt zich vast en houdt vol.
Maar op mijn leeftijd moet je oppassen voor je gebit, weet je.
Dus misschien laat ik het nu allemaal gaan. Waarschijnlijk is dat het meest Verstandige. Rationeel en Doordacht.

En leg ik de Hartenvrouw alleen. Helemaal Solitaire.

4 thoughts on “Onzin

  1. Pingback: Ro-MAN-tiek (niet!) « Bloem's blog

zegt u het maar!

