Psychologisch gezever (niet in pakskes deze keer)

“Luister naar de Oude Wijze in jezelf”.

Terwijl ze niet weet dat mijn gehoorbeentjes al jaren scheef groeien en ik waarschijnlijk op mijn zestigste een hoorapparaat zal hebben (it runs in the family), pretendeer ik mijn best te doen en dus te luisteren. Niets is zo vervelend als een pyschologe die kalmerend zacht praat wanneer je oren maar half werken.

Afijn …

ik ga op zoek. Naar de Oude Wijze in mezelf.

Tranend sta ik recht. Ik heb hem gehoord, hoor. Hij roept al een tijdje, staat te schreeuwen in de woestijn. ‘t Is dat ik Jezus niet ben, anders liep ik allang over het water naar hem toe.

Wat doet een mens als hij zijn Oude Wijze heeft gehoord?

Ze springt in haar auto. Koopt een vergeet-me-nietje in een prachtige bloemenwinkel en rijdt als een oude Bliksem naar haar maatje met auto-ongeluk. Zet het bloemetje af aan haar kantoor en kart onverrichterzake terug naar huis. Geïnspireerd.

Vier kilo lichter (jahaaaa, dat dieet werkt dus!) en met een opgelucht, wolkend hart kijk ik even om.

Dag Oude Wijze. Tot de volgende keer.

Hij wuift. Als een grijze opa in een foute film. Met wijdse armen in een traag ritme van Tranerige Titanic-muziek. O zo fout.

Maar hij wuift wel naar mij. Yep, ‘t is de mijne, die Oude Grijze …. euh Wijze.

zegt u het maar!

