Ge-ont-wenning

Ik wou u gewoon maken aan het gevoel. Een bloemloze week. Das gelukt, hee?

Vanaf maandag is het voor echt. Een computerloze week voor mij. Een ontbloemende week voor u. Of neen, dat ook voor mij.

Er volgen grote werken. Het is een wegomlegging. Er was namelijk te veel file op de ring rond Bloem. Die rijen gedachten, zorgen, dringende zaken moeten worden geordend, gerangschikt, opgelost. Dat gaat niet, hier en nu. Dat moet ginder en dan.
Ver weg van de oorzaak van mijn zorgen. Tenminste, dat dacht ik eerst. Nu blijkt dat die onrust zich voornamelijk in mezelf bevindt. Ik neem hem overal mee naar toe.
Ik gaf hem u op een zilveren schaaltje. De tijd is daar om hem vakkundig te laten inslapen.

Rust maar, Onrust, rust in vrede. Laat de oorlog ophouden. Zodat Bloem weer kan bloeien en groeien. Zich laten begieten met alle goede dingen des levens. En zichzelf standvastig maken tegen de onvermijdelijke stormen en innerlijke gevechten. Ik ben er klaar voor. Amen. Maar nog niet uit. Gelukkig maar ….

5 thoughts on “Ge-ont-wenning

zegt u het maar!

