Duizend mooie dingen

Daar zit ik dan weer. Ontheemd, vervreemd, bang en angstig. Nieuwe indrukken blazen me omver en ik viel recht op mijn stuitje. En dat kan zo’n pijn doen.

Wat verweesd kijk ik om me heen. Veeg een traan weg, forceer een lach en denk na over mijn/het leven. De ruïne die ik overschouw heeft lege, kale plekken maar hier en daar ook iets charmants.  Het ochgottekesochheere-gehalte neemt even de overhand. Wat zielig, Bloem. Je maakte er een puinhoop van en nu moet je de stukken en brokken bijeen rapen. Er wordt dus weer wat afgejankt in het land dat Bloem heet.

Iemand zei me hier: “Ik vraag me telkens af of er nog meer water uit je kan komen. En elke keer blijkt dat je inderdaad nog een waterval zitten hebt.” Het werd gezegd terwijl mijn hoofd rustte tegen zijn schouder en hij zijn arm om me heen geslagen had. Troost. Het is een kadootje voor onder de kerstboom. Ik vraag het aan voor Valentijn. Met een grote roze strik er om heen.

Count  your blessings … das een mantra dat ik dikwijls tegen de schenen schop. Ja, ja, ja … das allemaal schoon gezegd maar wat doet ge ermee als ge in zak en as zit? Tot stof en as ben ik vergaan. Ik wacht nog steeds op mijn (weder)geboorte.

Vandaag mantra ik toch even mee. Als ik het niet zou doen, zag u een dramatisch ter aarde neergezegen Bloem die hopeloos verloren is.

Mijn blessings: Mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon, mijn zoon,  ….

Duizend keer mijn zoon. Hij is de grootste verwezenlijking in mijn leven. Mijn blessing!

8 thoughts on “Duizend mooie dingen

  1. Misschien is het tijd om je in vrijwilligerswerk te storten? 🙂
    Na mijn vorige relatie (7 jaar geduurd) had ik ook ineens véél tijd over en niets omhanden. En dat zijn de ergste momenten. En dan ben ik met vrijwilligerswerk begonnen, wat enorm leuk was.

  2. ach bloem…
    ik sta ook na 18 jaar weer single in het leven maar niet verloren….

    je zult zien dat de zon weer gaat schijnen blommeke….

    koester dit moment.

  3. Ik sluit mij aan bij Smiley. Uit de studies over geluk (die de laatste tijd erg veel de media halen) blijkt telkens weer hoe contacten met andere mensen gelukkig maken en dingen doen voor anderen ook.
    Dus tip 1: schaf je het grote-geluksboek aan en lees over wat je gelukkig kan maken
    tip 2: focus je niet op je eigen verdriet, maar stort je op een interessant project of op vrijwilligerswerk. Dat gaat je afleiden en je gelukkiger maken.

    • Het storten doe ik al iets te lang. Soms moet je dwars door het verdriet heen en aangezien ik zwaar conflictvermijdend word genoemd vrees ik dat ik het toch zal moeten leren. Dwars door alles heen …
      Nadien kan ik weer storten 🙂
      Stort je mee?

zegt u het maar!

