Gedichten? Dag!

Gedichtendag is vandaag iets mooier dan anders.

Soms kunnen herinneringen ook fijn zijn als er een bitter sausje overligt.

Marc Tritsmans deed mijn hart sneller kloppen in de Standaard Boekenhandel waar ik vandaag met mijn laatste centjes van januari het boek “Verboden liefdes” door Ed Franck kocht. Hij bewerkte de Decamerone van Boccacio en tekende prachtige verhalen op.

Wanneer is het voorleesuurtje voor volwassenen?

 

 

Uitgesproken

praat met mij en doe dat
honderduit, vertel me zwijgend
waarover een leven gaat
hoeveel tederheid er nodig is
en adem gulzig tot het eind

spreek dit lichaam zonder
een spoor van schroom, spreek
het, spel het volledig uit
laat me duizelen breng me
in totale ademnood geef je

eindelijk helemaal bloot

zegt u het maar!

