Zever in pakskes …

Wat is dat hier toch allemaal? Hier sta ik, met mijn bollekeszakdoek en mijn roze riek in aanslag. ‘t Is hier van mij en niet van u. Van mijn erf, zeg ik u!

Neen, niet gij die mij graag leest en lieve reacties geeft. En ook niet gij, die geen reacties geeft maar mij in het dagelijkse leven omhelst en verwarmt. En gij moogt blijven, gij met de glimlach en de supporter-cheerleader-pompons in de lucht. En oooo jaaaa, gij moogt zeker blijven met uw knuffels en uw lievigheid. Omhels me maar!

Want dat is wel een gezever hier hee. Waarom zou ik me laten doen door een stelletje erfbedervers die iets slecht met mij van zin zijn? Ja, gij daar … die me nekt en klein wil krijgen.
Waarom? Dat weet ik niet. Zal ik waarschijnlijk nooit echt weten.
Ge moogt weten dat ik er kapot van was, dat het me zo pijn deed dat ik bijna terug in mijn oude patroon van emotionele afhankelijkheid verviel.
Maar ik sta er weer.
“Wees als riet, buig maar breek niet!”
En dat is wat ik ga doen.
Het is hier van mij. Dit is mijn plek.
Hier blijf ik wonen.
Nu ik weet dat ze meelezen … kan ik nog steeds mezelf zijn. Ze raken me. Tot in het diepste van mijn kern. Ze nemen mijn hart, mijn ziel, rukken hem uit mijn lichaam en stampen erop, spugen …

Want er is een kant van hen die ik niet kende, wat ze zeiden was niet waar, de spelletjes die ze speelden, zullen ze winnen.
Maar ik zet de regen in brand, het water stroomt over mijn gezicht en ik verbrand, word as.
Ik zal herrijzen. Als feniks vermomd zal ik beter worden. Ik geloof erin.
Ik ben riet. Ik buig maar ik breek niet (meer)

Dus ik blijf hier, dit is mijn plek!
Dikke kussen aan alle lieve mensen die lieve mailtjes stuurden. U bent lief! Mijn lief!

8 thoughts on “Zever in pakskes …

  1. oké bloem, you go girl,
    een vechtscheiding is het meest akelige wat je kunt bedenken, maar het geeft ook aan dat de tegenpartij veel van je gehouden heeft anders zouden ze zo niet doen,
    bloemeke,

    meiske,
    ik ben eruit gekomen zo sterk als een leeuw,
    en nu jij nog kom op hé,
    wees als het riet…

    je kunt het

    xxx

  2. Ik zit in dezelfde situatie, alleen tot nu toe is het geen vechtscheiding. Ik vind het altijd een soort van troost om berichten van andere ‘lotgenoten’ te lezen.

  3. En ik ben super blij dat ik hier nog steeds kwam kijken. Je schrijft prachtig.
    Ik ben blij dat je een patroon doorbroken hebt, en dat je er zodoende terug bovenop komt! Goed van je! 😉

zegt u het maar!

