Kampen

Uiteindelijk zijn er 4 mensen in dit gebeuren die een duidelijk standpunt innamen. Voor iemand, tegen de andere.

Al mijn andere vrienden houden zowel van hem als van mij.

Datgene waar ik zo bang voor was, is niet gebeurd. Je wilt je soon-to-be-ex niet verdedigen tov je vrienden, je familie. Dat kost nog eens zoveel energie. Je wil dat ze lief voor hem zijn, want jijzelf bent dat niet altijd geweest. Je hoopt dat ze aan hem vragen hoe het met hem is, want je wil niet dat hij eenzaam is. Je kijkt hoe ze hem toelachen en geniet daarvan. Er worden nog grapjes gemaakt, er wordt nog luidop gelachen, getoast, geklonken, gesproken, gepraat. Er zijn nog steeds feestjes waar we arm in arm naar toe gaan. We worden door de meeste mensen nog graag gezien.

Ik zwier de laatste tijd het ene cliche naast het andere om de oren van mijn toehoorders.

– In nood kent men zijn vrienden.

– Vrienden zijn mensen die vragen hoe het met je gaat en ook nog wachten op antwoord.

– Het is mijn vriend die mij mijn fouten toont.

– A TRUE FRIEND walks in……when all the rest of the world walk out

– Van de nood een deugd maken.

– Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

enzovoort enzoverder….

Soms zijn die oude wijsheden waarheid. Ik mocht het al ervaren. Heerlijk dus.

Ze mogen zeggen wat ze willen … ik zie hem nog altijd heel graag. Anders dan vroeger, maar ontzettend graag. Hij was altijd mijn beste vriend, mijn zielsverwant, de man met wie ik oud wilde worden. Vandaag hoop ik dat hij een goede vriend kan blijven. Een speciale met een unieke voorgeschiedenis. Maar voor altijd in mijn leven.

Mensen vinden dat raar. Mensen vinden dat er dikke ruzie moet zijn en mekaar haten enzo. Mensen willen een kamp kunnen kiezen.

Mmm … SOMMIGE mensen doen dat. Zoals ik zei: de meesten niet. Dat zijn onze vrienden. The good ones.

Mercikes, mensen! Mercikes …

Wij hebben vrienden. Echte!

2 thoughts on “Kampen

zegt u het maar!

