Haar in mijn handen

Van hot naar her, van het kaske naar de muur. ..

Ik regel. Dingen. Zaken. Belangrijke zaken.

U spreekt hier met de prinses op de erwt. Zo’n madame die van niets weet. Die niet weet hoeveel een schuldsaldopolis mag bedragen. Die niet weet welke verzekeringen verplicht zijn. Die een totale dummy is wat leningen betreft. Zo’n prinses die een luxeleventje gewoon is en zich daar naar gedraagt

Die nu cava en champagne uit haar leven ziet verdwijnen. Leuke uitstapjes naar theater en zee moet aflassen. Het Rivierenhof zal haar een aantal jaren niet meer zien. Op reis gaan kan ze helemaal vergeten.

Die een busabonnement overweegt om te besparen op benzine. Die zich ‘s ochtends door de regen ziet rijden naar haar werk.

Ik vrees voor mijn rol als Assepoester. Want in de prins geloof ik niet meer en boze stiefzussen omringen mij ook van tijd en wijle. Sprookjes bestaan niet.

Hier niet meer …

3 thoughts on “Haar in mijn handen

  1. Maar neen, zo rampzalig wordt het niet. Zoek evenzeer arme dutsen onder de vriendinnen en doe daar allemaal gratis dingen mee. Er zijn er genoeg. En herwaardeer de fiets.
    Ik heb een tent in de hof, ge moogt op vakantie komen.

zegt u het maar!

