Stop

Er is te veel geduwd, te veel getrokken, te veel aangehaald, te veel afgestoten.

Sommige wonden helen nooit. Of laten zo’n smerig litteken na dat je het verstopt zodanig dat het niet zichtbaar is voor de omgeving.

Mijn wonden en littekens kwamen het laatste jaar serieus aan bod. Ik onderging als het ware plastische chirurgie. Het resultaat bevalt me. Contentement over genomen beslissingen is er ook. Zelfs een glans zelfliefde gloort aan de einder.

Maar waar is die einder?

Vandaag heb ik het gevoel dat ik naar de pot goud aan het einde van de regenboog zoek. Ik kom maar niet dichterbij. Rennen. Rennen en rennen. Mijn hechtingen schieten los, hebben nood aan zalf-ing. De heling ging in de goede richting. Heling van verdovende middelen leek het wel. De pijn wat zachter, de vreugde wat minder … maar dat is buiten de waard(e) van mijn hart gerekend. Dat stomme, overgevoelige, supersentimentele hart van mij. Boosheid. Yep. Boos op het hart.

Want nog steeds kan hij me van mijn stuk brengen. Zou ik over de grond kruipen om hem te smeken met me te praten, me vast te houden, me graag te zien. Nog steeds doet hij me glimlachen. Streelt mijn hand automatisch zijn hoofd, zijn hand wanneer hij binnenkomt. Nog steeds.

Het moet stoppen. Mijn kwetsures zijn te diep, de zijne trouwens ook. Het moet stoppen. Pffffffffff …

Dus gaan we sentimenteel doen? Yep, dat doen we!

Mannen! Ik kan niet met. Ik kan niet zonder. Maar voorlopig toch heel erg zonder.

2 thoughts on “Stop

  1. Ik zit in dezelfde shit. Deze week voor het eerst helemaal alleen, de kinderen zijn bij haar. En ik moet zeggen, het valt beter mee dan ik gedacht had. Ik heb ook mijn werk ‘s avonds, ik bedoel, ik moet nu meer doen dan anders en maar goed ook. Ja, tijd geeft raad, en aan alles moet men wennen. Maar het is verdoeme niet gemakkelijk.

zegt u het maar!

