Het wordt me allemaal wat te veel. Een mens heeft maar zoveel kracht. Ik wil een Star Wars-moment: the Force!

Ooit las ik het boek: Liefde is economie. Volgens mij is alles economie. De rekening krijg je toch altijd gepresenteerd. Er ligt een dure op mijn bord. Gehaat worden is een inflatie van jewelste. Ik word gehaat. En het voelt absoluut verschrikkelijk. Er kolkt vanalles om me heen en ik moet er op letten dat ik niet verzuip.

Hoe kan je duidelijk maken wat je ervaart, wat je voelt … wanneer er geen bereidheid is om beluisterd te worden?

Ik kan aan niemand vertellen wat ik meemaak. Niemand begrijpt. Mij. Het. Alles.

Daardoor doe ik soms zeer domme dingen. Ik wring en keer en draai me in alle bochten om maar enigszins te begrijpen waarom er die haat is.

Maar het lost niks op. Mijn domme dingen worden zeer groot. Overspoelen alles.

Spijt. Het smaakt bitter en zeer wrang. Is op je knieën gaan de oplossing?

Dan kniel ik, hier en nu.

Amen.

5 thoughts on “

  1. Misschien kan mindfulness toch een manier zijn om hiermee om te (leren) gaan.
    En verder ben ik er ook van overtuigd dat je daarnaast ook geliefd wordt.

zegt u het maar!

