Schrijven is zo moeilijk. Terwijl ik weet dat het helend is en verzachtend.

En toch … speel ik achterlijke spelletjes en Bubble Witch Saga ik me te pletter. Facebook … het is een miserie.

 

Zondagavond. Mijn twee jongens liggen te maffen. Bart en zoonlief. Bart is de nieuwe kat. Een klein mormeltje dat in mijn gordijnen hangt en mijn zetels verklauwt. Genoemd naar de grootste deugniet ter wereld. Ja ja, dat gele mannetje met de foute coupe en de grote bek. Zoonlief wilde een Bart. En Bart werd het.

Zoonlief viel in slaap na een korte, hevige huilbui. “De muziek is zo mooi, mama”

Hij snoot en snotterde, kroop dicht tegen me aan. Waarbij ik vocht tegen mijn eigen tranen en vooral even heel erg een troostende mama was.

Nu ligt hij, zijn hoofdje achterover, mond open, in volle overgave te slapen.

Mama huilt. Mama voelt zich even gefaald. Mama mist papa.

Verdomme toch.

_1cTuUwZILg

2 thoughts on “

zegt u het maar!

