Ik ben euh … heb een ijskast.

Een vrijgezellenijskast. Zo eentje waarin melk staat te verschralen en er een halve pot mosterd de bovenplank siert.

Nooit gedacht … maar ik eet niet wanneer zoonlief niet hier is. ‘s Avonds word ik uitgenodigd voor een etentje hier en een etentje daar. Tijdens de dag drink ik liters thee en eet ik twee koekjes. Chocolade liefst. Er moet gecompenseerd worden.

Ik ben nu een single vrouw. Eet nauwelijks. Kleed me in het weekend amper aan. En breng de dag door met stomme facebookspelletjes en onnozele updates.

Af en toe slof ik naar de keuken en zie ik hoe de afwas groeit en de kattenbak volgeraakt. Ik draai me om en leg me op de zetel met de laptop en doe van The Mindjolt Games.

Ik verbruik een drietal zakdoeken per dag en dat is niet om die afwas mee te doen. Het is godgeklaagd maar ik was een luxe huisvrouwke. Nu moet ik zelf poetsen en afwassen. En dan nog elke frank oeps … euro twee keer omdraaien.

Vandaag kreeg ik een grote envelop in de brievenbus: Beste Bloem, hierbij bij wil The Academy u mededelen dat u genomineerd bent voor de Oscar van de Meest Zielige Persoon. Wij denken persoonlijk dat u een grote kans op winnen maakt dus gelieve aanwezig te zijn bij de uitreiking ervan. Dresscode: huiskledij en niet bij elkaar passende sokken. Eventueel een bedcoupe kan bijdragen tot een grotere impressie.

 

Yep … genomineerd dus. Ik stem voor mezelf. Er moet toch iemand voor me zijn. (En dat was mijn meest zielige uitspraak van deze week.)

O ja … de week is voorbij! Nah!

 

 

3 thoughts on “Ik ben euh … heb een ijskast.

zegt u het maar!

