De eerste

En daar is hij dan. Die eerste kinderloze zondagavond dat je, tegen de gewoonte in, op restaurant met fijne vrienden doorbrengt. Er wordt gelachen, gepraat. Je ziet hen zo pril verliefd zijn en geniet in hun plaats want je houdt van beiden. Ze knuffelen je wanneer je op je gepimpte fiets stapt en wensen je fijne nacht.

Het laatste woord dat je luidop sprak voor deze avond.
Een fijne avond. Met een fijn gevoel.

Ik fiets door de natte straten onder een donkere hemel naar huis. Voel de kilte op mijn gezicht maar geniet van mijn heerlijke wollen wanten en sjaal en jas. Ik lach wanneer de kat me al spinnend versmacht.
De warmwaterkruik verwarmt mijn kille bed. Adele doet me zingen, ondertussen een tasje thee citroen slurpend.

 

 

En toch …

sms ik dan.

Naar hem.

Die nog steeds in mijn hart zit, leeft …

Ik haat mezelf. Verwens mijn zwakte.

Maar mildheid ligt te wachten op het hoofdkussen.

Ik mag zwak zijn. Want daardoor word ik sterker.

Slaap lekker aan iedereen die me wil  horen. Een dikke knuffel voor jou en je geliefden. Knuffels zijn er niet genoeg meer.

 

4 thoughts on “De eerste

zegt u het maar!

