Bizraar

Soms vraag ik me af wat ik moet doen om normaal te zijn. Niet dat het een grote ambitie van me is (absoluuuuut niet).
Ook de definitie van het woord wil ik misschien even nuanceren.

Ik bedenk me vandaag of het normaal is dat we, wanneer we bij de notaris naar de akte moeten luisteren, elkaars hand vasthouden onder tafel. Als steun, morele support? Of gewoonweg om niet keihard in huilen uit te barsten?

Is het normaal dat Hij nog steeds de papieren voor me regelt? (O ja, ik moest dus een bewijs van woonst en nationaliteit hebben. Wist ik niet. Of las ik niet goed in de mail van de notaris.) Hij neemt vrijaf in de voormiddag om de papieren tegen de namiddag in orde te hebben. Hij rijdt ongeveer een veertigtal kilometer om dan naar huis te komen en een tweetal uren later weer diezelfde veertig kilometer gaan doen.

Eten normale koppels na het tekenen van de scheidingsakte bij elkaar? Gezellig, met frietjes en curryworst voor de zoon. Drinken ze dan een glaasje wijn of bubbels om te toasten op de prachtigheid van hun kind en de schoonheid van hun jaren?

Doen normale mensen dat????

Weet je… ik wil niet normaal zijn. Het voelt fijn om Hem nog steeds in mijn buurt te hebben, om op hem te kunnen rekenen. Dat voelt zo fijn. Ik zie hem nog altijd graag…
Waarbij de meesten hun wenkbrauwen fronsen en de onvermijdelijke vraag stellen: Waarom scheiden jullie dan?

Om het met Willy Sommers te zeggen: het water is veel te diep…. en we zijn beiden allang verdronken.

Normaal? Neen, zene!

5 thoughts on “Bizraar

  1. Niet kunnen samenleven wil niet perse zeggen dat je elkaar niet graag ziet. Misschien redden jullie het beter als vrienden, als ouders ipv als koppel. Succes met die vernieuwing.

  2. Normaal of niet. Ik denk dat het goed is zo. En veel beter voor de kleine man dan een pa en ma die constant op elkaars kap zitten. Wat normaal is, is veeeeeel minder belangrijk dan wat goed is.

zegt u het maar!

