Vriendjes

Daar stond ik dan … 12 uur op 31 december 2011. Het annus horribilis van mijn leven …
Op ongeveer 131 km van mijn huis, met een deken om me heen, te rillen aan een Delftse gracht … overdonderd door het vuurwerk (jongens, wat knallen die Nederlanders wat af!), door de warme armen om me heen en de zoenen die me bijna versmachtten.
En janken dat ik deed. Huilen tegen het vuurwerk op. Dat hebben onze noorderburen goed gezien. Geen kat die je hoort huilen terwijl er zoveel licht en lawaai is.

Drie kwartier lag ik op mijn veldbed. In een prachtig Delfts huis met geklasseerde Delftse muren en de koude die bij klassering hoort. Te luisteren naar mijn vrienden en hun vrienden die gezelschapspelletjes speelden tegen het volume van een straaljager.

En janken dat ik deed. Huilen met mijn mond gesmoord in het kussen.

Wat een geluk heb ik. Wat een geluk. Wanneer je vreest helemaal alleen te zijn op oudejaarsavond hebben sommigen (waaronder ik dus) het geluk om een stel vrienden te hebben die je ontvoeren naar Holland en je daar vol heerlijk eten en drinken stoppen, je lekker laten gillen wanneer je wint met een spel over muziek en muziekjes raden …
Die je dus om middernacht in een houdgreep naast zich houden en je knuffelen tot je het gevoel hebt helemaal te verdwijnen tussen en tegen borst en boezem.

Dank je wel mijn lieve maatjes.
Ik was zo eenzaam maar een klein beetje minder dankzij jullie.

6 thoughts on “Vriendjes

  1. Wauw! Wat een super vriendjes van je! Die moet je zeker en vast maar houden! 😉
    En je weet het hé, 2012 wordt vast een zeker een goed jaar voor je!

  2. Pingback: Bloem's blog

zegt u het maar!

