Als een kittenloze moederpoes loop ik door het huis. Zijn kleine pyjama aan de kapstok in de badkamer, zijn speelgoed netjes in dozen achter de zetel.. De enige uiterlijke tekenen dat ik mama ben, snijden hun weg naar mijn onderbuik. Het is daar dat ik voel hoe ik hem mis.
Elk uur van de dag sta ik met de gsm in mijn hand: zou ik naar de papa bellen? Zou ik horen hoe het met hem gaat?

Gisteren zat hij klem tussen de deur. Twee vingers met een pleister dansten me tegemoet via skype. Ik kan hem dan niet knuffelen, niet de pijn wegzoenen, niet mijn armen om hem heenslaan en hem verzekeren dat zulke pijn zachter zal worden.
Terwijl mijn pijn alleen maar reuzenproporties aanneemt …

GVD…ik mis mijn kind. Ik mis onze zoon. Verschrikkelijk.

2 thoughts on “

  1. Pingback: Kinderloos genieten | Bloem's blog

zegt u het maar!

