Geen winnaars, enkel verliezers

Zijn hand streelt mijn rug en mijn schouder. Hij ruikt vertrouwd. De geur waar ik bijna 14 jaar mee wakker werd. Ik snik het uit. Met gierende uithalen leun ik tegen hem aan. We klampen ons aan mekaar vast. Heel dicht, heel heel dicht. Nog even. Nog 1 keertje …

De rechter vroeg of alles geregeld was. Alles in orde? Ja, meneer, alles geregeld, alles in orde.

Minderjarige kinderen? Ja, meneer, 1 zoon van bijna 9.

Woonst? Geregeld.

Ok, dan is het in orde. Zet hier uw  handtekening.

Op 5 minuten ben je buiten en is 13 jaar liefde van de baan geschoven.

Ik werd er mottig van.

Nadien zaten we hand in hand koffie en thee te drinken. Ik heb hem zo liefgehad. Hij was mijn lief. Met hem ging ik oud worden, verhuizen naar de Provence wanneer we op pensioen waren. Reizen naar Mali, wat mijn droom is. Ik zou met hem een thuis bouwen, genieten van ons kind, vrienden, familie.

Het mocht niet zo zijn.

Niemand wint hier.

Niemand.

3 thoughts on “Geen winnaars, enkel verliezers

  1. Zolang jullie samen kunnen zorgen voor een leefbare situatie voor jullie kind, is jullie kind tenminste nog niet helemaal verloren. Zoek de positieve dingen in de situatie

  2. Ik sluit me aan bij smiley, als jullie nog als partners voor jullie kind kunnen zorgen is er nog iets positiefs aan. Gewoon doorbijten, en er komt een dag dat je weer gewoon gelukkig kan zijn, echt!
    Voor ondertussen heel veel sterkte gewenst!

zegt u het maar!

