Effe checke

Steeds wanneer ik een etalage voorbij loop, check ik effe. Of mijn haar nog goed ligt, hoe ik toch wel een vijftal kilo kwijt ben sedert november, of mijn broek niet in mijn schoenen zit. Tegelijk check ik ook wat er in die etalage te bieden valt.

Vorige week kocht ik leuke laarsjes bij Sascha, mijn lievelingsschoenenwinkel. Het was een kost die ik niet had voorzien op het einde van de maand maar ik genoot intens van het ‘nog eens gaan shoppen’. Dat was al geleden van in de zomervakantie. Hej, armoe troef ten huize Bloem.

Waar ik nu mezelf steeds op betrap, is dat ik nog altijd naar herenschoenen, -broeken en -truien kijk. Wat onnozel is want ik heb geen heer meer om aan te kleden. Ook bij leuke gadgets denk ik automatisch: O, dat zou iets voor Hem zijn. Ik kocht zelfs ergens in november nog een cadeautje. Een leuk boekje dat Hem wel zou interesseren. Dacht ik. Nu ja, het boekjesverhaal ga ik hier echt niet vertellen, het zou ‘gal’ zijn. En ik heb mijn ontbijt nog niet achter mijn kiezen.

In december kocht ik Rundskop voor zijn verjaardag en tot op heden werk ik nog altijd aan een zwarte sjaal waarvan Hij de eigenaar zou worden.

Ook dat zou ik moeten loslaten. Die sjaal geef ik wel aan iemand anders, voor zijn verjaardag moet ik misschien maar best niets meer kopen en ik heb wel een aantal mannelijke vrienden die de gadgets cadeau willen krijgen.

Laat het los, iris, laat het los!

Hej, ik doe mijn best! Echtentechtig waar!

12 thoughts on “Effe checke

  1. Meer dan je best doen, kan je ook niet. Zo simpel is dat allemaal toch niet.
    Misschien eens beginnen uitkijken naar accesoires voor jezelf, zoals in de reclame “because you’re worth it”

  2. Ik heb/doe dat ook 🙂
    Als ik een vriend heb dan koop ik vaak zomaar leuke dingetjes omdat mijn oog er op valt en ik denk dat ze iets voor hem zijn, als ik geen vriend heb blijf ik zo rondspeuren, het zal iets genetisch zijn of zo zeker?
    (ik doe het ook voor mijn kinderen hoor!)

    Ik weet niet of het er mee te maken heeft dat je niet kan loslaten, ik denk dat het er mee te maken heeft dat jij het leuk vind om al eens iets extra voor iemand te doen, én het betekent ook dat je geen egoïst bent die alleen maar voor zichzelf leeft. Het maakt gewoon deel uit van je natuur om niet alleen voor jezelf te shoppen, maar ook voor de mensen die je leuk vindt.
    (als dàt geen plezantere gedachte is dan “ik kan niet loslaten!)

zegt u het maar!

