Gevoel …

Vandaag vraag ik me weer af wat er mis is met mijn gevoel voor humor. Ik kreeg de aankondiging van een nieuwtje dat ik zelf al had voorspeld, me danig was ontkend en nu blijkbaar toch de waarheid wordt. Het werd me verteld als ‘das een grapje hee’ … terwijl ik zulke dingen helemaal niet grappig vind, zelfs ronduit kwetsend en getuigen van slechte smaak.

Maar ja, humor is subjectief. Ik kan er in ieder geval niet mee lachen en huilde de avond vol.

Vandaag koos ik geen mensen om me heen. Ik deed wat ik de afgelopen jaren altijd deed.

Ik sluit me op. Wacht tot het overgaat. En hoop dat de storm me zal passeren.

Voor ik het weet zit ik in het oog. Hopelijk ben ik dan sterker dan vandaag.

Ik kan er niet mee lachen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Niet?

Waar lacht u zoal mee?

5 thoughts on “Gevoel …

  1. Of het aan jou ligt weet ik niet, want ik vond je omschrijving niet concreet genoeg, maar dat zal wel z’n reden hebben.

    Humor voor mij: absurde humor, zwarte humor, vrouwonvriendelijke moppen (niet logisch, maar ik kan er niets aan doen). Waar ik niet mee kan lachen: zo van die amateurvideo-opnames, waarbij mensen zich per ongeluk bezeren (vallen of zo) en zichtbaar pijn hebben, racistische moppen die er écht over zijn,…

  2. Ah, als het verwerkt en achter de rug is, dan kan ik er soms de grap wel van inzien ja.
    Als ik er nog middenin zit is dat veel lastiger, dan heb ik heel vaak géén zin om te lachen, wel om koppen in te kloppen!

zegt u het maar!

