Focus

In de kakafonie van chaotische complexiteit lijkt mijn focus te vernauwen tot 1 idee, 1 persoon, 1 opvatting. Dat nekt. Dat is een sadomasochistische daad die ‘lijdt’ tot zelfspot, ironie en sarcasme. Niet meteen mijn favoriete emoties.Integendeel zelfs … indien er een gaskamer bestond voor dat soort gevoelens stuurde ik meteen een heel leger erop af.

Daarom wil ik me terug focussen op wat goed en juist en correct en eerlijk is. Zeker nadat ik een nacht de binnenkant van mijn ogen bestudeerde als ware het een encyclopedie in 24 delen. Meestal vult de binnenkant zich ‘s nachts met zoete dromen over leuke mensen en fijne gebeurtenissen met daaronder een happy tune.

Ik spreek met mezelf af wat ik ga dromen deze nacht: iets goed, iets liefs, iets leuk, iets lekker. Maar altijd en eeuwig een ietsiepietsie gekker.

One thought on “Focus

  1. Dat doet mijn vrijer ook altijd : “Ik ga vannacht dromen… dat ik een bobsleemeisje ben, dat ik geen benen heb” (toen zijn voeten pijn deden, waarop ik : pas op voor de fantoompijnen, waarop hij snel besloot om te dromen dat hij een onderzeeduikboot was.
    Succes alvast met je zelfgemaakte dromen.

zegt u het maar!

