Focus

Het is niet omdat de ‘loog’ het zei, dat het dan gemakkelijker wordt. Ik verlies mijn focus. Dat kon u al merken in al de vorige postjes. Dank je wel trouwens aan lieve mensen die me mailgewijs een riem onder het hart wilden steken.

 

De focus is weer helemaal zoek. Mijn hoop stel ik steeds weer op als een wekelijkse paardenmolen op de kermis. Dan gaat het van tiereliere en tingting … tot Hij de keet sluit en met grove hamer afbreekt. Het ging goed. Ik focuste op juiste dingen: blij zijn met mijn eigen leven, mijn lieve vrienden en familie, mijn zoon, mijn eigen huis, mijn eigen plek. Een iris-plek. Het gaat goed/beter op mijn werk, ik zit beter in mijn vel, ik zie er ook beter uit (eigen lof stinkt, i know!), mijn lijf wil terug mee.

Hoe komt het dan toch dat ik telkens mensen en gedachten en woorden binnenlaat waarvan ik weet dat ze niet goed voor me zijn? Ze halen me onderuit en ik val met een smak op mijn achterhoofd. De bult bewijst de intensiteit van hun macht. 

Het voelt bijna alsof ze macht over me hebben en ik machte-loos uit mezelf treed en toekijk. Wie is die vrouw die huilt en jankt en roept en snikt? Die iemand anders wordt in Zijn buurt? Die hem niet meer herkent? Die plots helemaal niet meer weet waarom hij ooit voor haar koos? En zij voor hem?

Loslaten …. ik heb er zo’n moeite mee. Het dekentje dat op mijn bed lag toen ik 5 was, heb ik nog steeds. Evenals de jeans die ik droeg toen hij me voor het eerst kuste. Mijn trouwring ligt in een doosje naast mijn computer. Ik slaap nog steeds aan dezelfde kant van het bed….

Loslaten, hoe doe je dat?

 

2 thoughts on “Focus

  1. Ik probeer het op de volgende manier : elke dag een spreekwoordelijke millimeter loslaten, en tussendoor genieten van de onverwachte goeie even spreekwoordelijke centimeters die er bij komen

  2. Eerst uzelf graag zien. Maar ECHT graag zien, hè. En dan durf je loslaten, want dan weet je dat je niet in rook opgaat als je dat ene ding loslaat. Dan heb je vertrouwen dat het wel goed zal lopen. Ik heb ook gemerkt dat heel wat dingen/mensen alleen maar blijven als je ze loslaat en je dus niet krampachtig probeert te controleren (o.a. mijne man, mijn energie, mijn studies, …).

zegt u het maar!

