Rewind, repeat …

De draai hielp. Mijn oren tuiten er nog van. Mijn hoorapparaat suist en herstelt zich even.

Wat ik toen niet had en nu wel is mijn ervaring in liedjesschrijven. Dat klinkt veel straffer dan het in werkelijkheid is. Maar kom … af en toe kom ik ook eens graag arrogant uit de hoek. Want ik sta er allang genoeg in. Geduwd door mensen die me niet graag zien en er zelf in gaan staan wegens een ietwat slappe ruggegraat.

Mijn moeder zei vroeger altijd: Kop op, kin omhoog en vooruit gaan!

Dat het niet mijn strafste kant is, wist iedereen al! Ik ben een zwelger, met volle overgave.

Vandaag gebruikte ik dat gegeven om een tekst te schrijven op de karaokeversie Don’t know why van Norah Jones. Liedjesgewijs mag ik zwelgen. Dat moet zelfs. Uit het grootste verdriet ontstaan dikwijls de mooiste liedjes. Dus ik zong, ik schreef, zwoegde door het synoniemen- en rijmwoordenboek, smeet dat uiteindelijk allemaal weg en verzon zelf in mijn eigen ritme en eigen schema.
En ik vind het (verdomme) nog goed ook.

Ik hou u op de hoogte. Van mijn doorbraak.
Wanneer ik beroemd zal zijn. Wanneer ik luidop mag zingen over verdriet, verraad, liefde en passie.

U kijkt dan toch ook?

5 thoughts on “Rewind, repeat …

zegt u het maar!

